tisdag 11 augusti 2015

3 Augusti - 9 Augusti

Må fm: Distans, 13km.
Må em: Skolning + Intervaller 2400m->400m, 14km.

Ti: Backintervaller 6*500m @ 1:49-1:57, 17km.

On: Distans, 13km.

To: Skolning + DM 5000m, 9.pl, 17:10,46, 10km.

Fr: Distans m avslutning marathontempo, 30km.

Lö fm: Distans, 4km.
Lö em: Svensexestafett, 7km.

Sö: Gräsklippning.


Totalt: 108km (25km tempo) + 1 alt.


Det blev nästan en vanlig träningsvecka. De enda egentliga skillnaderna var att långpasset genomfördes på fredag kväll, och att ett av snabbdistanspassen genomfördes i Göteborg, mellan Slottsskogen och Frihamnen, i stålmannenuniform och med två öl och ett glas bubbelvin i blodet. Inget konstigt med det.

Regionmästerskapen på 5000m öppnade jag ambitiöst i 17-minuterstempo, även om jag egentligen inte ens var säker på om jag var i form för 17:30. Aki harade för sin syster (som alltså sprang herrarmas lopp) och Mikko, och jag hängde med i den klungan i drygt tre kilometer. Slutresultatet är jag hyfsat nöjd med - jag är ungefär 8s/km långsammare än när jag var som bäst, men det är inte så illa som man kunde vara rädd för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar