tisdag 19 januari 2016

Planändring maj

Skönt nog så fick jag nyss veta den bästa möjliga ursäkten att skippa Helsinki City Run. Svärkusin Janina ska nämligen gifta sig med sin...(ja vad tusan heter han? Erkki? kommer inte ihåg) i Åbo på samma eftermiddag. Eftersom HCR egentligen är en tävling jag tycker riktigt illa om, så passar det ganska bra. Dessutom går Turku City Run precis samma dag (hur tänkte de där?), så det finns en möjlighet att tävla på 10 kilometer innan bröllopet. Har inte helt bestämt mig för om det är värt eller inte. Turku City Run har en himla käck bana, men var fruktansvärt illa arrangerat förra året. Nu måste jag bestämma mig för om jag tror att det var barnsjudomar för tävlingens premiärupplaga, för jag har ingen lust att betala 30€ för en tävling där speakern inte vet när prisutdelningen är, där vätskan tar slut efter en tredjedel avlöparna, och där funktionärer står i vägen och låter bli att visa vägen. Men ett bra tillfälle till vägpers, och en god genomkörare skulle det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar