tisdag 16 december 2014

8 December - 14 December

Lite dött här på bloggen, kan man tycka. Man hade ju kunnat hoppas på att det berodde på att träningen tickade på precis som den skulle och det inte finns något att rapportera om, men istället är det så att jag har varit så upptagen att jag knappast haft tid att springa, än mindre skriva. Förra veckan var både min student och en av mina medförfattare på kortbesök i Zürich, samtidigt som jag hade en deadline för en annan artikel på fredagen, samtidigt som jag skulle hålla föredrag på två olika ämnen måndag-tisdag den här veckan, samtidigt som jag var inbjuden att turista i Basel med Camillas student och hans flickvän i helgen. Resultatet blev faktiskt tre dagar helvila lördag-måndag, vilket på kort sikt förstås är suboptimalt, men jag tror ändå att det är bättre än att stressa med risk för utbrändhet. Nå. Förra veckan var som följer.

Må: Vila.

Ti: Distans, 10km.

On: Intervaller 30x250m, 12km (8km tempo).

To fm: Distans, 12km.
To em: Distans, 12km.

Fr: Intervaller, 4x2000m, 17km (8km tempo).

Lö: Vila.

Sö: Vila.


Totalt: 63km (16km tempo). Nästa vecka blir det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar