måndag 2 mars 2015

23 Februari - 1 Mars

Må: Vila.

Ti: Distans, 12km.

On: Orientering, 9.2km Närketerräng, 13km.

To: Vila.

Fr: Distans, 13km + armhävningar.

Lö: Backintervaller 6*500m, 13km.

Sö: Distans, 14km.


Totalt: 65km (14km tempo).


Min första orienteringstävling på åtta år sprang jag i Örebro på tisdagen, nattorientering med gemensam start. Försökte hålla kartläsningen naturlig, och inte överdrivet ängslig, vilket gav ungefär tio minuters bom, men ändå riktigt bra känsla. Lite sugen på att ge mig på orientering lite oftare igen, även om det naturligtvis inte kommer att bli mitt huvudfokus.

Annars blev det en väldigt lugn vecka, toppad med ett halverat långpass i lätt bakfylla. Man får anpassa träningsvolymen lite efter vad som passar in i vardagen. Nu ska jag i alla fall ha två veckor framför mig utan några svåra schemaproblem, så jag hoppas på 2*120km. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar