onsdag 13 april 2016

4 April - 10 April

Må: Distans m 4km@4:00, 31km.

Ti fm: Distans, 11km.
Ti em: Distans, 11km.

On fm: Distans, 13km.
On em: Intervaller 3km + 2km + Backintervaller 5*500m@1:47-1:52, 16km.

To: Kettlebell 45 min.

Fr fm: Distans, 7km.
Fr em: Trösklar 2*5km@3:50 + 2*400m@75s + 2*200m@34s, 16km.

Lö: Distans, 11km.

Sö: Distans, 35km.


Totalt: 149km (23km tempo) + 45 min alt.


Sett till siffrorna så ser veckan nog lite hårdare ut än vad den egentligen var, eftersom måndagspasset "egentligen" var förra veckans långpass som blev senarelagt. Å andra sidan var förra söndagens backintervaller också ganska hårda, så även om man hade bytt plats på de två passen så hade det blivit en tuff vecka.

I slutet av förra året, när jag gjorde en säsongsplanering, så sade jag att januari till mars skulle handla företrädelsevis om volym och styrka, och april till juni om fartutthållighet. Nu blev ju vinterns volymer helt okej, men inte magiska, så vi får se hur det går med fartutthålligheten nu på våren. Jag börjar bra i alla fall, med att lägga in fyra hårda kilometrar i slutet på långpasset, och springa två kombinerade tröskel+snabbhetspass. Det känns helt bra än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar