måndag 6 april 2015

30 Mars - 5 April

Må: Fartlek (5km tempo), 13km.

Ti: Distans, 20km + Armhävningar.

On fm: Distans, 13km.
On em: Skolning + Intervaller 8*1km@3:30-3:38, 13km.

To: Distans, 7km.

Fr: Distans, 7km.

Lö: Distans, 7km.

Sö: Distans, 36km.


Totalt: 116km (13km tempo) + 1 alt.

Just enligt plan, så hade jag en påskhelg i Tallinn med de blivande svärföräldrarna. Då får man passa på att knö in korta distanspass innan frukost, för shopping och sightseeing i Estland är som bekant omöjlig utan frikostiga mängder bärs. Denna lilla restriktion tvingade mig dock bara att omfördela lite tyngre pass till början och slutet av veckan, vilket inte var några bekymmer.

Innan kvällspasset på onsdagen var jag riktigt seg, men när man väl har klockat igång ett intervallpass så brukar det gå av sig själv. Man får bara inte tänka för mycket. Man får tänka: nu kommer snart tredje kilometern, och sedan får jag vila inför fjärde. Sedan får jag vila fyra gånger till innan den sista intervallen, och imorgon är det bara ett lätt träningspass. För att vara så intelligent som jag ändå tror mig vara, så är jag förvånansvärt lättlurad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar