måndag 8 juni 2015

25 Maj - 31 Maj

Må: Distans 9km + Styrka.

Ti fm: Distans, 13km.
Ti em: Styrka.

On fm: Distans, 13km.
On em: Skolning + Korta drag, 15km.

To: Vila.

Fr fm: Distans, 7km.
Fr em: Distans, 10km.

Lö: Vikfemman @17:51, 17km.

Sö: Distans, 38km.


Totalt: 122km (7km tempo) + 2 styrka


Återhämtningen från Göteborgsvarvet gick fantastiskt fort, så det blev en ganska rejäl träningsvolym redan den här veckan. Det var nog bra, för de kommande två veckorna har jag resor inplanerade som nog kommer att störa träningen en del, och sedan är det redan dags att formtoppa inför Paavo Nurmi. Troligen är detta alltså vårens sista 110+vecka, och som sådan kändes den riktigt bra, särskilt kanske tack vare att jag inte sprang mer än ett riktigt tempopass. Tempopasset var å andra sidan ett litet orosmoment, och fick flyttas från torsdag till fredag akut, då jag under uppvärmningen kände att benen inte alls var på humör torsdag kväll. När det väl blev av, så blev det emellertid en bra tid på Vikfemman, bara en halvminut från mina bästa tider från sommaren 2013. Jag är på gång nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar