söndag 21 juni 2015

Ett besök hos den lokala trollkarlen

Detta är inte ett sponsrat blogginlägg. Jag vill bara säga hur oerhört imponerad jag är av kiropraktiskt hantverk, och nu i synnerhet det som Kristian Ekström på Helsinki Kiropraktiikka i Främre Tölö står för. Med säkert öga och stadig hand talar han om att min bål är hoptryckt till vänster, att mitt vänstra ben är lite för långt, att höften roterar åt fan vet vilket håll, och med några snabba ryck och boxar på rätt ställe fixar han upp det värsta för sextiofem euro. Nu sedan torsdag eftermiddag känns kroppen mycket mer balanserad och ledig, och jag har fått med mig några stretch- och andningsövningar(!) för att få ryggraden på rätt plats. Alla som har en oändligt gammal skada som inte slutar göra ont borde prova att gå till en kiropraktor: chansen att "skadan" bara sitter i en felbelastning är ganska stor, enligt min egen erfarenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar