måndag 29 juni 2015

22 Juni - 28 Juni

Må: Skolning +  Backintervaller 4*500m@1:45-1:48, 10km.

Ti: Maratonintervaller 3+2+1km@3:48, 11km.

On: Vila.

To: Vila.

Fr: Vila.

Lö: Paavo Nurmi Marathon, 2:47:42, pl 9, 43km.

Sö: Vila.


Totalt: 64km (50km tempo).


Maratonveckor är väl de veckor då träningsdagboken är allra mest ointressant att läsa, så man får hoppas att det där rödskägget publicerar en rejsrapport snart. Det man kan observera är väl mest att jag kör på en ganska hård version av en formtoppningsmodell som jag tog till mig mycket tidigt i min karriär. Många korta och snabba pass de sista två veckorna, ordentlig tömning med tre raka dagar med hård träning veckoslutet innan, och sedan våga vila, våga släppa upp hyperkompensationen. Inte säkert på att den kom fullt ut den här gången, det låg nog en förkylning och spökade också, men mer om det i rejsrapporten. Jag tror ändå fortsatt på min formtoppningsmodell. 2:47 är helt okej, bästa maratonloppet sedan våren 2012, och ett bra avstamp mor München.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar