onsdag 2 mars 2016

22 Februari - 28 Februari

Må: Fartlek, 16km.

Ti fm: Distans, 10km.
Ti em: Distans, 11km.

On fm: Distans, 13km.
On em: Skolning 10min + Intervaller 6*1000m@3:18-3:23, 12km.

To: Distans, 5km.

Fr: Snabbdistans 8km@4:00<->3:30, 18km.

Lö: Skolning 15min + Intervaller 3*1km, 4*30sek backe, 400m snöpuls, 15km.

Sö: Distans, 29km.


Totalt: 129km (21km tempo) + 25min alt.


Ett säkert tecken på att den hårda träningen börjar få effekt, är att dagsformen börjar bete sig som en jojo. En riktigt bra dag under hårda träningsperioder kan jag få resultat som matchar min absoluta toppform, men det är naturligtvis mindre förutsägbart än den formboost som en formtoppningsvecka med få, korta och hårda pass ger.

Hur som helst, efter en tisdagkväll där jag nätt och jämnt höll styrfart uppför backarna i Centralparken, och snittade på 5:15, så gjorde jag med lätt känsla ett förmiddagspass i 4:30-fart på onsdagen, på de vackra vägarna norr och väster om Otnäsviken. Detta gav i sin tur en humörkick som höll i sig hela dagen, och kvällspasset på tartanmattorna i Liikuntamylly gick på ren inspiration. Tillsammans med Tuomas, Tommi, Sami, Ahti, och kanske någon till som jag har glömt, så betade vi av tusingar på 3:20, och känslan var att detta kan bli en riktigt kul säsong.

Samma sköna känsla höll i sig på lördagens snabbdistanspass. Sedan åt vi fondue och drack vin med Louis och Kyung, och sedan var jag tillbaka i lunktragiken på söndagens långpass. Det är så det är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar