tisdag 29 mars 2016

21 Mars - 27 Mars

Må: Distans, 13km.

Ti: Distans, 20km.

On fm: Distans, 13km.
On em: Skolning 10 min + Tröskel 3*10min, 21km.

To fm: Bodypump 60 min + Distans, 3km.
To em: Distans, 4km.

Fr fm: Snabbdistans 2*4km, 17km.
Fr em: Yin yoga, 90 min.

Lö: Distans, 10km.

Sö: Vila.


Totalt: 101km (16km tempo) + 1h 40min alt.


Det började ambitiöst. Sedan blev påskaftonsfirandet lite hårdare än beräknat, med whisky och grejer, så jag bestämde mig egenmäktigt för att ägna söndagen åt att titta på Poirot, Wallander, Gilmore Girls, Ex Machina, och äta godis. Långpasset flyttades därmet fram till måndagen, vilket i alla fall kan ge nästa vecka ett artificiellt högt kilometertal.

Däremellan återupptäckte jag bodypumpen, som ett sätt att bygga (uthållighets)styrka. Inte lika organiskt som löparspecifik corestyrka, eller kettlebell, men ibland är det nog bra att isolera muskelgrupper också, om man faktiskt vill bygga styrka och inte bara bibehålla den. Och så är det ju kul att bli riktigt trött, också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar