tisdag 9 augusti 2016

1 Augusti - 7 Augusti

Må: Fartlek, 13km + Gräsklippning, 20min.

Ti: Distans, 6km.

On: Vila.

To: Distans, 9km + Crosstrainer, 20min.

Fr: Distans, 2km + Crosstrainer, 45min.

Lö: Distans, 9km + Armhävningar, 10min.

Sö: Snabbdistans 4km@4:00, 8km + Crosstrainer, 30min.


Totalt: 47km (7km tempo) + 2h5min alt.


Förra söndagen sprang jag mitt längsta långpass (29km) sedan hälskadan. Det kändes helt ok, men bakslaget kom på måndagkvällens och tisdagsmorgonens pass. Jag bestämde mig där och då för att korta ner alla planerade pass den här veckan avsevärt, för att ge skadan en chans att läka ut. Det är sju veckor till Lidingöloppet, det är inte särskilt mycket, men för mycket för att man ska kunna kämpa sig igenom dem halvskadad. Förhoppningsvis hinner jag få in ett par ordentliga träningsveckor innan dess, annars är alternativet att jogga runt Lidingö, ställa in Valencia, och köra stenhårt fokus mot Stockholm och Berlin nästa år. Det vore synd, men ingen katastrof.

Nå, tro inte att jag har gett upp, snarare tvärtom, jag är mer inspirerad än på mycket länge. Jag har ju sagt hela tiden att jag ska tillbaka till de tider jag gjorde 2011-1012. Det vill jag, det kan jag och det ska jag, men det får ta den tid det tar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar