måndag 24 oktober 2016

Nygammal tränare, nytt språk

Ja, rubriken säger väl det mesta här. Efter tre år som min egen tränare, efter debaclet i Frankfurt 2013, så har resultaten ändå inte riktigt kommit som jag hoppats på. Ett år som dominerades av en depression följdes av en helt ok säsong 2015, med ett bra lopp på Karhuviesti och helt ok maratonlopp i Åbo och München. Sedan kom en säsong som tog slut innan den riktigt hade börjat, med en utdragen hälskada, och nu är jag mer inspirerad än någonsin, samtidigt som jag börjat tvivla på min förmåga att planera min träning själv och sedan genomföra den på ett bra sätt. Därför tog jag nu kontakt med Simo Wannas, före detta finska landslagslöpare bosatt i Kenya, igen, för att få hjälp att strukturera träningen.

Eftersom jag skriver veckorapporter till Simo på finska varje vecka, så kommer jag också att publicera dessa verbatim på bloggen, och inte orka med att översätta. Jag tror att ganska många av mina läsare ändå förstår finska, och för de som inte förstår finska, så kan man ändå få den viktigaste informationen via siffrorna. Övriga blogginlägg kommer jag naturligtvis fortfarande att skriva på svenska, en gång i månaden eller så. Ungefär som det varit hittills, alltså. Lev med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar