söndag 26 juli 2015

20 Juli - 26 Juli

Må: Distans m korta backar, 11km.

Ti fm: Distans, 13km.
Ti em: Skolning + korta intervaller, 11km

On: Distans, 7km.

To: Distans, 12km.

Fr: Vikfemman @ 18:34, 17km.

Lö: Vila.

Sö: Distans m avslutning maratonfart, 30km.


Totalt: 101km (14km tempo).


Bedömer man mina tider på Vikfemman, så ser det alltså ut som att ett maraton och tre veckors återhämtning har vridit tillbaka min form tre månader ungefär, till där jag var i mitten av april. Det kan nog vara helt rimligt, men förstås finns det en hel del dagsform som påverkar där. Hur som helst har jag en bra mängdstomme, och känner mig trygg med att fortsätta utveckla mig själv länge än, så länge jag kan och orkar fortsätta träna. München ska gå bättre än Paavo Nurmi, och går jag inte under 2:40 i höst så gör jag det nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar