tisdag 23 februari 2016

2 Februari - 8 Februari

Må: Distans m 10*100m backryck, 12km.

Ti fm: Distans, 10km.
Ti em: Distans, 11km + Snöskottning, 20min.

On fm: Distans, 11km + Snöskottning, 10min.
On em: Skolning, 10min + Intervaller 1km, 8*500m backe, 16km.

To: Distans, 20km.

Fr: 6km@4:00->3:30, 15km.

Lö: Distans, 9km + 30min core.

Sö: Distans, 28km.


Totalt: 132km (12km tempo) + 50min alt.


Det är ett straff för vaderna att springa med metalldubbar på asfalt. Tyvärr har jag fått göra det en hel del den här veckan, för annars hade det varit helt omöjligt att ta sig fram på isgatorna. Vissa pass kunde jag köra i joggingskor, men för det mesta var det för isigt eller slaskigt för det. Lyckligtvis var det inte så illa att jag behövde ställa in något pass, utan volymen hamnade på samma höga nivå där jag hoppas ligga i vinter. För att vara helt ärlig så har jag inte kört sådär väldigt många 130-kilometers-veckor i min karriär, kanske tio-femton stycken eller så, men den här försäsongen hoppas jag kunna stabilisera mig där omkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar