tisdag 23 februari 2016

8 Februari - 14 Februari

Må: Fartlek, 11km.

Ti fm: Distans, 10km.
Ti em: Distans, 11km.

On fm: Distans, 11km.
On em: Skolning, 15min + Intervaller, 3km+8*200m+1km, 10km.

To fm: Distans, 11km.
To em: Kettlebell & rodd, 60min.

Fr fm: Distans, 9km.
Fr em: Snabbdistans 7km@4:00<->3:30, 16km.

Lö: Distans, 7km.

Sö: Distans m 2km@3:57, 30km.


Totalt:126km (17k tempo) + 1h15min alt.


På onsdagen sprang jag intervallerna ett gott stycke bakom Tuomas och ett litet stycke före Paula. På lördagen sprang de Aktiacupen på 35:11 respektive 37:03, så där någonstans, 36:30 ungefär, har vi väl min kapacitet på en landsvägstia just nu. Det är inte helt tillfredställande, men jag kan leva med det.

Aktiacupen är en riktigt bra serie träningstävlingar, och det grämer mig att inte kunna delta på någon av deltävlingarna det här året. Den här veckan hade vi finbesök av Sami och Eppu från Åbo, med brädspel och soffhäng och gött, nästa månad är jag på konferens i Stockholm, och därefter är det redan "riktig" tävlingssäsong. Så jag får nöja mig med andras tävlingsresultat som träningskvitton. Kanske lika bra, så blir det inte så jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar