måndag 1 februari 2016

Årssammanfattning 2015

Det gick inte alldeles som det var tänkt, men det var inte så hemskt långt ifrån heller. Årets bästa lopp var sistasträckan på Kahuviesti, där jag tog i mål laget på just under tre timmar. Maraton under 2:40 var årets stora mål, och med halvhyggliga lopp i Åbo och München kom jag i alla fall under 2:50 två gånger. Träningsvolymen höll jag uppe hyggligt hela året, utom på eftersäsongen där jag som vanligt hade problem med motivationen.

Den största missräkningen var väl att jag inte lyckades få till en hållbar viktminskning. Det är på inget sätt något fel att väga 75 kilo eller mer, men det hindrar ju löpningen, det går inte att komma ifrån. Kanske är jag för gammal, kanske blir det för mycket trivselöl i bastun, eller också är det det allt för myckna resandet i jobbet som gör det svårt att hålla figuren. Nånting är det. Oavsett, kan jag bara hålla i motivationen, öka volymen ytterligare en aning, och i allmänhet försöka leva något lite hälsosammare, så ska jag ha 2:40 som i en liten ask 2016. Tills dess, ett år till handlingarna. Mitt psyke är inte helt bra, men så ohyggligt mycket bättre än för två år sedan.

Och när man sammanfattar året så får man ju inte glömma den särklassigt viktigaste händelsen, även om den inte handlar om löpning. Bröllopet med mitt livs kärlek i Åbo skärgård den 22 augusti. Vi tar en bild på det igen:



Och så lite siffror på det:

4201km (684km tempo) + 79 alternativa pass.

(då räknades "korta styrkepass", snöskottning, armhävningar, och sånt, som halva altpass. från 2016 räknar jag minuter alternativträning istället. inte särskilt exakt det heller, men mer jämförbart med hur andra rapporterar sin träning.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar