lördag 15 november 2014

15. 5 saker jag blir glad av i vardagen

den första: #rennonkova, avslappnat men hårt, alltså typ maratontempo, 10-15km. Det mentalt segaste passet för mig, men samtidigt det som känns överlägset skönast i benen.

den andra: Gott sällskap. Alldeles för många pass drar jag solo, men när man har någon att tjöta med på uppvärmning och nedjogg, och pressa mot på fartsträckorna, blir allt så mycket lättare.

den tredje: När benen någon enstaka gång känns bra redan från start på morgonjoggen.

den fjärde: Bastu. Jag lyckades övertyga min kvinna att köpa det hus vi nu bor i, genom att påpeka att det fanns en vedeldad bastu. Idag gör den mig nästan lika lycklig som den gör familjens finska element.

den femte. God mat, mycket mat, och mat i rätt tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar