fredag 9 oktober 2015

17 Augusti - 23 Augusti

Må: Distans, 13km.

Ti fm: Distans, 13km.
Ti em: Distans m 1km@3:41, 12km.

On fm: Distans, 11km.
On em: Distans m 2km@3:40, 10km.

To: Vila.

Fr: Distans, 14km.

Lö: Distans, 8km.

Sö: Vila.


Totalt: 81km (3km tempo)


Inte mycket att säga, jag försökte knö in så mycket distans som var rimligt de första tre dagarna, för att ha en massa energi över sen när det blev bröllop. De två lätta distanspassen jag gjorde på fredag eftermiddag och på lördag förmiddag, innan jag klädde upp mig, hade jag den bästa känslan för året, hög på endorfiner. Snittfarten på dessa två pass var 4:15 och 4:05 respektive, alltså nästan en halvminut snabbare per kilometer än mina vanliga distanspass. Eftersom jag inte kör med pulsmätare har jag inget objektivt mått på hur hög intensiteten var, men det kändes i alla fall lätt. Som en fjäder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar