fredag 9 oktober 2015

28 September - 4 Oktober

Må: Vila.

Ti: Vila.

On: Vila.

To: Ninas fartlek, 13km.

Fr fm: Distans, 5km.
Fr em: Distans, 6km.

Lö: Maratontempo 3+2+1 engelsk mil, 14km.

Sö: Distans, 7km.


Totalt: 45km (18km tempo).


Det blev en stilla vecka. Efter halvmaran på söndagen kände jag mig krasslig i halsen i två dagar. Samtidigt hade jag en svårt viktig deadline för en ansökan, som gjorde att jag inte sov mer än tre-fyra timmar per natt, varför jag inte ville springa något på onsdagen heller. Jag vet inte helt säkert hur det påverkat uppladdningen inför München, kanske att jag lagt på mig ett kilo som inte var tanken, men jag tror inte att löpningen har blivit så värst lidande. Istället tycker jag att man ofta kan ha svårt att vila så mycket som man egentligen borde de sista veckorna innan ett viktigt lopp, så kanske var det bara bra att tvingas till en <50km-vecka, även om den var tänkt att ligga i spannet 70-80km. Sånt som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar