måndag 6 juni 2016

30 Maj - 5 Juni

Må: 35min rehabstyrka + 20min gräsklippning.

Ti: Distans, 7km.

On: Vila.

To: 35min rehabstyrka.

Fr: Vila.

Lö: Distans, 11km.

Sö fm: Trösklar 2*2km@3:55-4:05, 8km.
Sö em: 35min rehabstyrka.


Totalt: 26km (4km tempo) + 2h5min alt.


Det kändes oerhört bra att få springa igen, även om hälen klagade litegrann efter första passet. Jag köpte hälinlägg till vardagsskorna, och sedan gick det bra. Men herregud ändå vad formen har försvunnit på två veckor av dålighetsliv. Löpkänslan finns kvar, och första kilometern i 3:50-fart på söndagen kändes helt ok, men sedan sade det stopp. Varken ben eller hjärta/lungor hängde med. Men det borde inte ta mer än en månad eller två att komma tillbaka dit jag var innan skadan. En lugn månad i mitten på säsongen är jag ju ganska van vid, även om den brukar ligga som återhämtning efter ett marathon, och inte för skadeläkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar