måndag 6 februari 2017

Veckans läskigaste

Jag har ganska körigt schema de här veckorna, eftersom jag samtidigt med heltidsarbete och träning på elitmotionärnivå, också ska försöka ta körkort. Två timmar teori och en timme körövning i veckan ungefär, går alltid att klämma in i schemat, men sen ska man också hinna återhämta sig både fysiskt och mentalt, och det är lite knepigare. Värsta varningsklockan kom när jag på tisdagen, just innan lunch, svimmade då jag gick ner för en trappa. Lyckligtvis föll jag bakåt, och slog i benet och ryggen men inte ansiktet. Jag vaknade säkert alldeles för snabbt av smärtan, och försökte genast ställa mig upp och gå vidare som om inget hänt. Lyckligtvis hade jag flera vänner omkring mig, som tog emot när jag oundvikligen föll ihop både en och två gånger strax efteråt. Det här har aldrig förr hänt mig, så det är klart man blir orolig. Både kiropraktor och läkare var överens om att jag verkade dåligt återhämtad - kiropraktorn anmärkte på min tegelvägg till rygg och min fnastorra hud, och läkaren tog blodtryck och skickade mig till blodprov och vilo-ekg. Inget anmärkningsvärt, annat än lite lågt blodtryck (120/69) och högt kolesterolvärde (6). Ingen aning om vilka enheter det handlar om, vilket retar vetenskapsmannen i mig en smula, men det viktigaste är att jag är hel och ren. (Då gör det inte så mycket om man är smutsig och trasig, för att citera Minus i Stora Världen).

Läkaren lovade/hotade att skicka mig på hjärtröntgen om det här händer igen, men tills dess ska jag bara se till att dricka ordentligt med vatten och att få i mig ordentligt med energi genast efter träningen. Har vi hört det förut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar